اینستاگرام مارکتینگ چیه | مرکز رسانه و چاپ طرح فردا

اینستاگرام مارکتینگ چیه؟ طبق روال همیشه مقدمه را به بیان عنوان های این مقاله شروع میکنیم تا شما بتوانید متوجه شوید که آیا چیزی که میخواهید در این مقاله هست یا خیر.

ایسناگرام مارکتینگ چیست؟ دلایل اهمیت اینستاگرام مارکتینگ، مزایای اینستاگرام مارکتینگ و استراتژی های اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ چیست. سوالی که برای شما هم پیش آمده، به طور کلی استفاده از اینستاگرام برای کارهایی مثل تبلیغات فروش و خدمات کسب کارها همان اینستاگرام مارکتینگ است. اینستاگرام مارکتینگ بخشی از سوشال مدیا مارکتینگ که در پلتفرم های مختلف با هدف جذب کاربر، افزایش تعاملات و در آخر افزایش فروش و شناخته شدن برند است. اما این مقاله برای خوده اینستاگرام مارکتینگ است پس در ادامه به مهم ترین بخش های اینستاگرام مارکتینگ میپردازیم:

1.ایجاد محتوای جذاب

محتوای جذاب در وحله اول یعنی کیفیت بالای عکس و ویدیو ها، بعد از آن باید محتوا دیدنی حرفه ای و جذاب باشد. همچنین قابلیت استفاده از استوری و ریلز باعث شده بتوانید محتوای کوتاه اما تأثیر گذارتهیه کنید.

2.استفاده از هشتگ ها

در فضای هشتگ گذاری ما دو نوع هشتگ داریم هشتگ مرتبط یا محبوب و هشتگ خاص برند. هشتگ مرتبط مربوط به محتوای پرطرفدار و محبوب که به شما کمک میکند تا محتوای شما به کاربران  بیشتر دیده شود. اما هشتگ خاص درست و استفاده میشود تا مشتری ها بتوانند از آنها برای اشتراک گذاری تجربیات شان با محصولات شما استفاده کنند.

3.تبلیغات پولی یا اینستاگرام ادز(Instagram Ads)

این بخش از تبلیغات فقط مربوط به تبلیغات از طرف خوده اینستاگرام است. مثل نمایش محتوای شما از طریف امکانات تبلیغ اینستاگرام یا تبلیغات در استوری ها که میتوانن جذاب و دیدنی باشند.

4.همکاری با اینفلوئنسرها

همکاری با اینفلوئنسر ها تا محصول یا خدمات شما را تبلیغات کنندالبته باید در حوزه مرتبط باشند تا بازخورد خوبی بگیرید. نکته: بعضی مواقع همکاری با یک اینفلوئنسر کوچکتراما با تعامل بالاتر میتونه موثر تر باشه در زمینه دیده شدن شما.

5.تعامل با کاربران

تعامل با کاربرها خیلی به رشد یک برند کمک میکند و باعث رشد آن میشود. از این نوع تعاملات میشود به پاسخ به سوالات و نظرات که باعث نزدیکی له مخاطب و افزایش وفاداری آنها میشود، همچنین برگزاری چالش و مسابقات در پیج که باعث اضافه شدن کاربرهای جدید و افزایش تعامل با کاربرهای فعلی شود.

6.استفاده از ابزار های تحلیلی

تحلیل عملکرد ها اگر به درستی انجام شود باعث میشود که استراتژی به درستی انتخاب و از مسیر خود خارج نشوید.

از جمله این ابزار ها Instagram insights که ابزار داخلی خود اینستاگرام است و کمک میکند عملکرد پست ها، استوری ها و تبلیغات خود را تجزیه و حلیل کنید. ابزار های خارجی دیگری هم هست که بتوانند همین کار را عمیق تر انجام دهند مثل Hootsuite یا sprout social .

7.پست های شراکتی

پست های شراکتی یعنی اینکه مخاطبانی که از محصولات شما رضایت داشتند نسبت به آن محصول پست یا استوری منتشر کننده که این کار باعث رشد برند شما میشود و همچنین باز نشر آنها باعث اعتماد سازی بین بین افراد جدید شده که باعث تحول برند میشود.

اینستاگرام مارکتینگ به شما این اجازه را میدهد که با انتشار محتوای جذاب، برند خود را به کاربران گسترده تری معرفی کنید و فروش خود را افزایش دهید.

دلایل اهمیت اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ بنا به دلایل متعددی برای برند ها کسب و کارها و حتی مردم اهمیت دارند. که قراره به این دلایل یک نگاهی بیندازیم.

1.پلتفرمی با تعداد کاربر بالا

همان طور که از عنوان مشخص است اینستاگرام کاربر های زیادی دارد دقیق تر بخوام بگم اینستاگرام ماهانه یک میلیارد کاربر فعال دارد. که این قضیه باعث میشود که اینم فضا موقعیت خوبی برای برند ها و کسب و کار ها به حساب آید.

2.دیدنی یا بصری بودن پلتفرم

اینستاگرام به دلیل تمرکز بر روی عکس و ویدئو یک پلتفرم بصری یا دیدنی است و همین قضیه باعث شده تا برند ها بتوانند محصولات و خدماتشان به صورت دیدنی  و جذاب نمایش دهند که تأثیر بیشتری داشته باشند.

3.تعامل بالا

کاربران اینستاگرام معمولا درگیری زیادی با محتوا دارند و نرخ درگیری با لایک، کامنت و اشتراک گذاری در اینستاگرام بیشتر از پلتفرم های دیگه است. این درگیری بالا برای برند ها خوب است تا رابطه نزدیکی با جامعه هدف خود و کاربران برقرار کنند.

4.هدف گذاری دقیق تبلیغات

اینستاگرام به کسب و کار ها این اجازه را میدهد که برای تبلیغات، تولید محتوا و انتشار آهنا به طور دقیق هدف گذاری کنند. که یعنی چه؟ یعنی اینکه در اینستاگرام شما میتوانید براساس سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علاقه مندی ها و رفتار های کاربران هدف گذاری کنید.

5.ارتباط مستقیم با مشتریان

اینستاگرام به دلیلی فضای تعامی که دارد به کسب و کار ها اجازه میدهد تا با مشتریان خود ارتباط مستقیم داشته باشند. این ارتباط میتواند از طریق کامنت، دایرک  و حتی استوری باشد. این ارتباط مستقیم به برند ها کمک میکند تا نیاز ها و نظرات مشتریان را بهتر درک کنند.

6.افزایش فروش

استفاده درست از اینستاگرام مارکتینگ بعث افزایش فروش میشود. امکاناتی مثل فرشگاه اینستاگرامی یا قرار دادن لینک های قابل کلیک در جاهای مختلف از جمله استوری باعث راحتی در خرید میشود و این به کسب و کار ها کمک میکند و فروش آنها را افزایش میدهد.

7.روند های جدید و به روز

یکی از فواید اینستاگرام همیشه درحال به روز رسانی بودنش است. که ویژگی ها و امکانات جدیدی را به کاربران ارائه میدهد و به کسب و کار ها اجازه میدهد تا از این ویژگی ها استفاده و در بازار رقابتی به روز بمانند.

مزایای اینستاگرام مارکتینگ برای برند ها و کسب و کار ها

در بخشی قبلی کمی با مزایا اینستاگرام مارکتینگ برای کسب و کار ها آشنا شدید. در این بخش قراره که کامل تر به این موضوع بپردازیم.اینستاگرام مارکتینگ برای کسب و کار ها مزایای زیادی دارد از جمله دیده شدن، تعامل، جذب مخاطب و در نهایت افزایش فروش، پایین تر قراره به مهم ترین مزایا سوشال مدیا مارکتینگ اشاره کنیم:

1.افزایش دیده یا شناخته شدن برند

همان طور که بالاتر گفتم اینستاگرام ماهانه یک میلیارد کاربر فعال دارد. که این قضیه باعث راحت تر دیده شدن شما میشود. اینستاگرام پلتفرمی گسشترده است که اگر بتوانید در آن محتوای خوبی تهیه کنید به راحتی میتوانید توجه دیگران را جلب کنید.

2.تعامل با مشتری

فضای ارتباط مستقیم اینستاگرام باعث شده تا تعاملات در آن زیاد باشد و این یک نکته مثبت برای برند ها است که با استفاده از آن بتوانند تعاملات مستقیم با مشتری داشته باشند. مثل لایک، کامنت، دایرکت، استوری و…

از جمله مواردی هستن که میتوان ا مخاطب ارتباط مستقیم داشت؛ این قضیه حتی به کیفیت خدمات و محصولات شما هم کمک میکند تا نیاز کاربر را بهتر درک کنید.

3.افزایش فروش

با استفاده از امکاناتی مثل فروشگاه اینستاگرامو تبلیغات هدفمند. شما میتوانید محصول یا خدمات خود را به طور مستقیم برسانید یا از لینک های قابل کلیک استفاده کنید تا مشتری را به صفحه فروش حدایت کند.

4.برند سازی با محتوای بصری

اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا با تصاویر و ویدئو هویت برند خود را تقویت کنید. اگر محتوای شما دیدنی و جذاب باشد باعث میشود که پیام شما به صورت موثر تری منتقل شود و به یاد ماندنی باشد.

5.دسترسی به بازار های جدید

یکی دیگه از فواید اینستاگرام مارکتینگ برای کسب و کار های بازار های جدید است. یعنی اینکه شما در فضای اینستاگرام با بازار بین المللی درارتباط هستید. این موضوع به شما کمک میکند تا تبلیغات جغرافیای که به گسترش شما بهبود میبخشد را انجام دهید.

قطعا موارد دیگری هم هستند که اینجا بین نشد اینستاگرام فضای خیلی خوبی برای بازاریابی دیجیتال است که میتواند به صورت قابل توجهی به رشد کسب و کار ها کمک کند

استراتژی های اینستاگرام مارکتینگ

برای شروع اینستاگرام مارکتینگ شما نیاز به استراتژی هایی دارید تا با آن ها پیش بروید. در ادامه از این استراتژی هایی که قطعا تعداد آنها میتواند زیاد باشد. چند نمونه را آماده کردیم:

1.تعیین اهداف مشخص

در اولین قدم اینستاگرام مارکتینگ شما باید یک یا چند هدف مشخص داشته باشید. این هدف مشخص میتواند افزایش تعداد دنبال کننده، ازایش تعاملات و یا فروش باشد. باید  در نظر داشته باشید که این اهداف با هدف های برند یا کسب و کار در یک مسیر باشد.

2.شناخت جامعه هدف

در قدم دوم اینستاگرام مارکتینگ شما باید جامعه هدف خود را مشخص یا پیدا کنید. با استفاده از ابزارهای تحلیلی، خصوصیات، علاقه مندی ها و رفتار جامعه هدف خود مشخص کنید.

3.ایجاد و بهینه سازی پروفایل

داشتن یک پروفایل خوب در اینستاگرام مارکتینگ هم جزوی از استراتژی های آن است. پروفایل شما باید یک عکس حره ای که نشانمگر برند شماست باشد. اطلاعات کوتاه و جذابی درابره کسب و کار خود بنویسید ولینک های مهم از جمله سایت را در آن قرار دهید.

4.تولید محتوای جذاب و ارزشمند

با تکرار شدن این موضوع به دفعات قطعا متوجه شدی تولید محتوا در اینستاگرام مارکتینگ نقش بسیار مهمی دارد. محتوای شما باید در همه حالت برای مخاطب جذاب باشد از جمله عکس، استوری، ویدئو و غیره…

همچنین محتوای شما باید ارزشمند باشد و به اصطلاح محتوای زرد تولید نکنید. محتوای ارزشمند یعنی محتوایی که هدف داشته باشد نکته ای داشته باشد و یا مربوط به برند باشد که تحت یک هدفی ارائه شده است.

5.برنامه ریزی و زمان بندی محتوا

محتوا های آماده شما باید در زمان درستی هم بارگذاری شود. منظور از زمان درست یعنی اینکه باید یک تقویم محتوایی برای پست ها ایجاد کنید کنید تا هدفمند محتوا منتشر کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که محتوا را در ساعات اوج بازدید منتشر کنید در غیر این صورت احتمال اینکه بازدید حوبی نداشته باشد زیاد است.

استراتژی های اینستاگرام مارکتینگ زیاد هستن خواستم ئدر ایتن بخش فقط استراتژی های کاربردی برای شروع را بیان کرده باشم تا به شما کمکی کرده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست